Tjuvlyssning

1.Bussen stannar vid en hållplats, men bussen åker inte eftersom ett gäng killar ~16 står för nära dörrarna.
Busschauffören: Om ni vill att vi ska kunna åka härifrån så måste ni flytta er från dörrarna. Om ni är intresserade av det, alltså.
Killarna flyttar på sig, men en av dem vill verka lustig och går nära dörrarna när de precis ska stängas så de öppnas igen.
Busschauffören: Slå honom med något hårt.



2.Två tjejer ~20 står och väntar på tåget.
Tjej 1: Skönt att ombyggnaden snart är klar.
Tjej 2: Ja, men jag förstår inte vad de har gjort för ändringar.
Tjej 1: De har gjort perrongerna bredare.
Tjej 2: Vadå har tågen blivit smalare?



3.
Två tjejer ~17, sitter och diskuterar skolan.
Tjej 1: Men vadå? Fick du hem en sån lapp från CSN?
Tjej 2: Nej, jag fick aldrig det!
Tjej 1 (upprört): Neej, inte jag heller! Och jag hade ändå… typ… ja, mer än 100% frånvaro.
Tjej 2: Shit…



4.Tjej 1 ~16: Alltså smittar torra läppar?
Tjej 2 ~16: Men nej, du har frågat det tre gånger.
Tjej 1: Men jag förstår inte om de är torra är för att jag använder bodylotion till dem eller om det kommer från någon annanstans…
Tjej 2 ger Tjej 1 en irriterad blick och sen följer en lång tystnad.
Tjej 1: Nej men på riktigt, smittar torra läppar?



5.Ett gäng 'coola' killar ~15, sitter och snackar om diverse saker.
Kille 1 (helt plötsligt): Alltså vet du om att om du blir gravid och röker under tiden så kommer ditt barn bli beroende av nikotin när den föds.
Kille 2: Jaahaa… Meh, hur länge då?
Kille 1: Jaa… Det vet jag inte!



6.Två fjortistjejer sitter på bussen och diskuterar en kille.
Tjej 1: Asså, typ igår kväll när jag pratade med Jesper på MSN så skrev han värsta weird!
Tjej 2: Asså, typ som på bilddagboken då eller?
Tjej 1: Ah! Han skriver som värsta läraren! Han skrev med stor bokstav i början på varje ord! Typ: Hej Jessika. Asså! Han skrev hej med stort H och Jessika med stort J! Så jäkla störande, kändes som om det var ett jävla prov.




7.Två tjejer ~13, sitter på uteserveringen och ser en nunna gå in i caféet.
Tjej 1: Oj, var inte det en sån där… ehh… präst?
Tjej 2: Är inte de rasister?!
Tjej 1: Neeej, då skulle hon ha blivit nerslagen redan.
Tjej 2: Det kanske är för att hon inte har sin vitspetsiga hatt på sig…


Alla fina kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack:
ska jag komma ihåg dej?

E-postadressen: (det är bara jag som ser den)

URL/din bloggadress =D:

skriv nu komentaren:

Trackback
RSS 2.0